اثر کرونا بر طراحی داخلی

 چیزی که نمی‌توانستیم پیش‌بینی کنیم این بود که چگونه همه‌گیری COVID-19 یا کرونا اساساً رابطه ما را با خانه تغییر می‌دهد.در این مقاله هشت روشی که طراحی داخلی را در این دوران پاندمی کرونا تغییر داد و بزرگترین طراحان معماری داخلی جهان مورد توجه خود قرار داده اند را برای شما شرح می دهیم.

Duty Home Offices

دفتر کار خانگی

دفتر خانگی

در دوران پاندمی کرونا ، برای بسیاری، کار از خانه از یک مزیت نادر به یک وظیفه تبدیل شده بود ، زیرا دفاتر سنتی همچنان بسته بودند. همانطور که طراح داخلی جسیکا هلگرسون گزارش می دهد، “دفتر ما چندین دهه است که دفاتر خانگی طراحی می کند، اما چه کسی تا به حال فکر کرده است که مشتریان ما واقعاً در آنجا کار می کنند – یعنی واقعاً در آنجا کار می کنند.”

هلگرسون توضیح می‌دهد که قبلاً، اکثر مشتریانی که به دنبال یک دفتر کار خانگی بودند، آن را به عنوان فضایی ساده‌تر برای پرداخت صورت‌حساب، بررسی ایمیل‌ها یا جستجوی دستور غذا تصور می‌کردند. اکنون، دفاتر خانگی با سطوح کار بزرگ، صندلی‌های کار راحت و فضای ذخیره‌سازی گسترده‌تر برای پشتیبانی از استفاده‌های جدی تر پر شده‌اند.

طراحی داخلی دفتر خانگی

Remote-Learning Spaces

فضای آموزش از راه دور

طراحی فضای آموزش از راه دور

با انتقال مدرسه به فضای مجازی از طریق اپلیکیشن های آموزشی در داخل خانه ، بایست فضاهای مناسبی برای آموزش از راه دور در داخل خانه طراحی گردد.

در تصویر زیر این اتاق کودک و اتاق بازی با کابینت داخلی که اجازه می‌دهد آشفتگی‌ها پنهان شود، به فضای آموزش کودکان خردسال یک خانواده پاسخ می‌دهد. هافت این میز نشانگر را طراحی کرده است که به شکل میسوری بریده شده است. سقف دارای جزئیات انتزاعی از نقاشی های توماس هارت بنتون است.

فضای داخلی آموزش از راه دور

A New Focus on the Foyer

تمرکز جدید بر سرسرا

طراحی داخلی سرسرا

درب جلو و سرسرا نه تنها از نظر زیبایی، بلکه از نظر عملکرد نیز دستاوردهایی را به همراه خواهد داشت. در اینجا، در Artery Residency by Hufft، یک در چوبی بزرگ پذیرای بازدیدکنندگان است در حالی که سرسرا به عنوان یک منطقه حائل برای مناطق اصلی زندگی عمل می کند.

هافت می‌گوید: «تمرکز تازه‌ای روی آستانه‌ها قرار می‌گیرد، مانند سالن سرسرا و اتاق گلخانه – فضاهایی که به فرد اجازه می‌دهد از دنیای بیرون وارد شود، کفش‌هایش را در بیاورد و دست‌هایش را بشوید». “البته، این فضاها فی نفسه جدید نیستند، اما ما شاهد تاکید مجدد بر طراحی آنها خواهیم بود. آنها رشد می کنند و بسیار کاربردی تر می شوند. و درخواست ناهنجار از مهمان برای درآوردن کفش های خود دیگر ناخوشایند نخواهد بود… فقط یک هنجار پذیرفته شده خواهد بود.”

با توجه به اهمیت رعایت بهداشت ، مانند کندن کفش در جلوی درب و ضدعفونی کردن دست ها و لباس های بیرون توجه ویژه ای به طراحی سرسراها میشود.

طراحی داخلی سرسرا

Biophilic Design

طراحی با عشق به زندگی

طراحی بیوفیلیک

از پنجره‌های بزرگ و درهای کشویی که بیرون را به فضای سبز و رنگ‌های الهام‌گرفته از طبیعت می‌آورند، طراحی که ارتباط ما را با محیط افزایش می‌دهد، کلید تقویت سلامت ذهنی و جسمی در خانه‌هایمان خواهد بود.

نینا بلر، طراح، می گوید: “ارتباط قوی تر با طبیعت در این مدت، به ویژه برای ساکنان شهرها ضروری شده است.” برای اینکه خانه‌ها مکان‌هایی برای پناه و امنیت باشند، باید رنگ‌هایی را انتخاب کنیم که آرامش، رفاه، و این ارتباط با طبیعت و همچنین بافت‌هایی را انتخاب کنیم که کمتر در مورد نمایش و بیشتر در مورد راحتی هستند.»

طراحی بیوفیلیک 2
طراحی بیوفیلیک 3
این خانه در ونیز، کالیفرنیا، زندگی داخلی/خارجی را با دهانه‌های بزرگ، فضاهای حیاط، و مناظر همیشه سبز فضای سبز ترکیب می‌کند.

Hotel-Inspired Amenities

امکانات الهام گرفته از هتل

طراحی داخلی مشابه هتل

از آنجایی که برنامه‌های سفر و تعطیلات هنوز تا حد زیادی در حالت تعلیق هستند، صاحبان خانه‌ها به دنبال راه‌هایی هستند تا خانه را شبیه به یک خلوتگاه مشابه هتل کنند، و حمام‌هایی مانند آبگرم و مکان‌هایی برای استراحت که نشانه‌هایی از طراحی مهمان‌نوازانه است را در اولویت قرار می‌دهند.

طراحی داخلی مشابه هتل 2
اقامتگاه خانواده‌ای در صحرای کالیفرنیا شامل یک حمام اصلی شبیه آبگرم با وان بزرگی است که به دوش در فضای باز متصل می‌شود.

Creative Partitions

پارتیشن های خلاقانه

پارتیشن های خلاقانه

با توجه به اینکه بیشتر زندگی روزمره ما محدود به خانه است، اهمیت داشتن فضاهای مجزا برای فعالیت های مختلف باعث شده است که پلان های طبقه کاملاً باز کاهش یابد. دیوارهای صفحه نمایش و دیگر جداکننده ها به تعریف فضاهایی برای استفاده انعطاف پذیر کمک می کنند.

پارتیشن های خلاقانه
این خانه تابستانی در شمال ویسکانسین شامل یک صفحه ورودی به ارتفاع هفت فوت است که از سدر خام ساخته شده است.

Multiuse Bonus Rooms

اتاق های چند منظوره

اتاق های چند منظوره

صاحبان خانه‌ها از زیرزمین‌ها، اتاق‌خواب‌ها و گاراژهای کم استفاده،  استفاده می‌کنند و آن‌ها را به‌عنوان فضاهای اضافی برای ورزش کردن، تماشای فیلم و سایر فعالیت‌هایی که خانواده را در طول همه‌گیری  کرونا سرگرم می‌کند، تغییر می‌دهند.

اتاق های چند منظوره 2
معماران هرون هورتون یک گاراژ را به مکانی برای مطالعه و بازی کودکان تبدیل کردند.

Outdoor Entertainment Areas

نواحی تفریحی فضای بیرون

طراحی معماری فضای بیرونی

از آنجایی که رفتن به رستوران‌ها، بارها و مکان‌های دیگر دشوار شده‌اند – اگر نگوییم کاملاً تعطیل شده‌اند – خانه‌ها و حیاط‌های خلوت ما به مراکز اجتماعی برای افراد آشنا تبدیل شده‌اند تا در یک فاصله اجتماعی مسئولانه بنشینند. توماس شایر از SHED Architecture & Design می‌گوید: «فضاهای زندگی در فضای باز خانه خلأ تجربیات از دست رفته در فضای باز را پر می‌کند و امکان گردهمایی امن‌تری با دوستان و همسایگان را فراهم می‌کند.

طراحی معماری فضای بیرونی 2
این بازسازی یک خانه به سبک مزرعه 1959 در مدیسون پارک توسط SHED دارای فضای سبز جدید، یک عرشه بیرونی برای سرگرمی، و یک آتشدان داخلی است.