سبکهای مختلف تتو بدن

 تتو بدن در مناطق مختلف جهان اختراع شد و از آن سبک ها و تکنیک های مختلفی ایجاد شد (و هم اکنون نیز در حال توسعه است). در اینجا برخی از آنها ذکر شده است:

تتو سبک سیاه و خاکستری

یکی از سبکهای مختلف تتو “سیاه و خاکستری”  است که به شدت به سایه ها متکی است و توهم سه بعدی را ایجاد می کند. برای ایجاد انتقال بین نور و تاریکی و نورهای برجسته از جوهر سفید استفاده می کند. در 1970 و 1980 از زندان ها سرچشمه گرفته و پس از آن محبوب شد.

سبکهای تتو بدن

سبک تتو بدن قبیله ای

“تتو های قبیله ای” از خال کوبی های بومیان آمریکا و مردم میکرونزی و پلینزی الهام گرفته شده است. این شکل های هندسی مشخصی دارد و معمولاً با رنگ سیاه خالص انجام می شود (اگرچه انواع مختلفی نیز به صورت رنگی و “به سبک سنگ تراشی” انجام می شود). این نوع تتو نمایشگر عبور از یک بخش از زندگی به بخش دیگری از زندگی است.اما سوال اصلی این است که چه مقدار از سبک اریجینال قبیله ای تاتو بدن در سبک مدرن آن رعایت می شود.

سبک تتو بدن مدل حکاکی سنگ

“سبک سنگ تراشی” با استفاده از سیاه ، خاکستری و رنگ هایی با خطوط ظریف که بافت سنگی در حال فروپاشی را ایجاد می کند ، روستایی به نظر می رسد.

سبک تتو بدن با جوهر سفید

“تاتو بدن با جوهر سفید” نوعی از تتو بدن است که فقط از جوهر سفید استفاده می شود و چیزی جز جوهر سفید نیست. آنها به نظر می رسد مانند زخم هستند و می توانند خیلی زود (در عرض چند ماه) محو شوند. به همین دلیل ، هنرمندان حرفه ای سعی می کنند تتو را با جزئیات آبی کمرنگ ، زرد کمرنگ یا بنفش کم رنگ مخلوط کنند و عمر طولانی تری به تاتو بدهند.

سبک تتو بدن آسیای شرقی

یکی از سبکهای مختلف تتو سبک آسیایی / شرقی / یاکوزا از سبک های سیاه و رنگی مشخص است که دارای المانهای قابل تشخیص در شرق است: ماهی ، شکوفه های گیلاس ، بودا ، نیلوفر آبی ، اژدها ، سگ های جنگی ، سامورایی ها و گیشاها. آنها اغلب کل بدن را می پوشانند و داستانی را به صورت تصویری تعریف می کنند.

سبک تتو سنتی

سنتی / قدیمی سبکی است که نقش و نگارهای کارهای اولیه مانند عقاب ها ، کشتی ها و لنگرها را نشان می دهد.

سبک تتو بدن جدید

 یکی از سبکهای مختلف تتو سبکی است که در دهه 1980 با ترکیبی از سبک های مختلف ، رنگ های پررنگ و روشن ، پالت رنگی وسیع تر به سبک سنتی و با طیف رنگی گسترده تری بهتر ظاهر شد. 

سبک تتو بدن رئالیستی

سبک واقع گرایانه طراحی هایی را انجام می دهد که معمولاً پرتره یا مناظر هستند و سعی در تقلید از عکس دارند.

تتو بدن به سبک سلتیک

طرح های سبک سلتیک ، دارای گره های پیچیده ای است که از بین آنها می توان اشکال ساده یا بسیار پیچیده ایجاد کرد.

سبک سلتیک تتو بدن
سبک سلتیک تتو بدن
  • دستگاه تاتو ابزاری از سبک غربی است که شامل یک سوزن است که از لوله نگهدارنده جوهر به بالا و پایین حرکت می کند. کل دستگاه توسط پدال کنترل می شود. ماشینی که برای رنگ آمیزی و سایه زنی استفاده می شود بیش از یک سوزن دارد.
سبکهای مختلف تاتو ، دستگاه مدرن تتو
  • از دستگیره های بامبو در روش ژاپنی استفاده می شود. این دستگیره ها سوزن های زیادی در انتهای خود دارند و هنرمند در حالی که پوست را با دست سوراخ می کند ، پوست را با یک دست کش می دهد. یک هنرمند چیره دست می تواند در یک ثانیه 5 بار پوست را سوراخ کند.
سبکهای مختلف تتو دستگیره بامبو
  • سبک تتو دیگر چوب ضربه ای نام دارد این وسیله ابزاری از روش ساموآن است که مانند سوزن عمل می کند.ابتدا در جوهر فرو برده میشود سپس  آن را روی پوست قرار میدهند و با یک چوب دیگر روی آن ضربه میزنند. چند دستیار ، پوست را محکم نگه می دارند تا هنرمند تتوآرتیست با ایجاد یک الگو ، چنگک را حرکت می دهد تا طرح تتو تکمیل گردد.
سبکهای مختلف تاتو ، چوب ضربه ای

از لوله فلزی در روش تایلندی باستان استفاده می شود که شبیه روش غربی است به این صورت که یک لوله فلزی دارای میله نوک تیز کشویی در داخل است در حالی که لوله جوهر را انتقال می دهد. ترکیب بندی تتو با یک دست اجراء می شود در حالی که دست دیگر برای سفت نگه داشتن پوست استفاده می شود.