NAJMEH HEIDARI

ACADEMY

since 2018

PHI   ACADEMY ARTIST

تتو – فواید پزشکی و سلامتی تتو برای انسان

تحقیقات اکنون رابطه تتو و سلامتی را نشان می دهد و اثبات میکند که تتو برای همه افراد بد نیست. در افرادی که به خوبی بهبود می یابند ، انجام خال کوبی ممکن است سیستم ایمنی بدن آنها را که می تواند در برابر میکروب مقابله کند ، تقویت کند .

تا زمانی که کسی خال کوبی نشود ، راهی وجود ندارد که بفهمد کسی است که از آن سود می برد یا در عوض آسیب می بیند.

اگر از ضربات سوزن مانند میترسید ، خال کوبی برای شما مناسب نیست. وقتی فرد خال کوبی می کند ، سوزن بارها و بارها جوهر را به پوست تزریق می کند.البته تکنیک های جدید تتو این ضربات را بسیار ملایم تر و تحمل پذیر تر نموده است.

وقتی تاتو درست انجام شود ، جوهر باید به لایه زیر پوست فرستاده شود. این لایه از پوست در زیر اپیدرم قرار دارد ،یهنی لایه بیرونی که می بینیم. اپیدرم همیشه در حال رشد سلول های پوستی جدید و از بین بردن سلول های قدیمی است. اگر جوهر تاتو در آنجا قرار می گرفت ، فقط حدود یک ماه قبل از ناپدید شدن دوام می آورد.

tattoo benefits for skin

اما سلولهای درم به این صورت و سرعت جایگزین نمی شوند. این چیزی است که این لایه ضخیم پوست را به نقطه ایده آل برای نصب یک تصویر دائمی تبدیل می کند.

به طور معمول ، سلول های ایمنی بدن در برابر خراشیده شدن و تزریق جوهر واکنش نشان می دهند. از این گذشته خال کوبی به معنای قرار دادن ذرات خارجی در بدن است. سیستم ایمنی بدن شروع به انجام واکنش در برابر این ذرات خارجی می نماید . اما مولکولهای جوهر تاتو برای مقابله با آن سلولها بسیار بزرگ هستند. این همان چیزی است که تاتو را به یک قطعه دائمی از هنر بدن تبدیل می کند. البته روشهای جدیدی هم برای پاک کردن تتو ها موجود است.

جوهر تتو

مواد شیمیایی طبیعی (ارگانیک) حاوی کربن هستند و مواد شیمیایی غیر طبیعی فاقد کربن هستند. جوهر استفاده شده برای خال کوبی می تواند طبیعی یا غیر طبیعی باشد ، جوهرهای غیر آلی از مواد معدنی ، نمک یا اکسیدهای فلزی موجود در طبیعت ساخته می شوند. (اکسیدهای فلز مولکولهایی هستند که حاوی اتمهای فلز و اتمهای اکسیژن هستند.) جوهرهای غیر آلی می توانند سیاه ، قرمز ، زرد ، سفید یا آبی باشند. رنگ های آلی حاوی مقدار زیادی اتم کربن و هیدروژن هستند. موادی که در جوهر تاتو استفاده می شود مصنوعی و ترکیبی است . جوهرهای طبیعی طیف رنگی بسیار گسترده تری از رنگ های غیر آلی دارند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

اخیراً ، تحقیقات اخبار خوبی را کشف کرده است. اکثر مردم نسبت به تتو مشکلی ندارند. و در آنها ، حتی انجام تتو مزایای سلامتی نیز دارد. فرآیند جوهر کشی ممکن است در واقع سیستم ایمنی بدن را روشن کرده و به سالم ماندن این افراد کمک کند.

این یافته نتیجه تحقیق کریستوفر لین و تیمش در دانشگاه آلاباما در توسکالوسا است. لین یک انسان شناس است ، شخصی که عادات اجتماعی افراد را مطالعه می کند. او به این ایده علاقه داشت که تتو میتواند سلامتی و قدرت و جذابیت فرد را به دیگران نشان دهد.

tattoo benefits

پروفسور لین می گوید: “از نظر تاریخی و از نظر فرهنگی ، مردم از خال کوبی به عنوان تقویت کننده و نیروبخشی آن یاد کرده اند.

پروفسور لین یادآور می شود ، افرادی كه در مناطقی زندگی می كنند كه بیماری های عفونی تهدید بزرگی است ، احتمالاً خالكوبی آیینی دارند. وی می افزاید ، این فرهنگ ها خال کوبی را “تقریباً تبلیغاتی” برای سلامتی می دانند. او و تیمش برای فهمیدن اینکه آیا واقعاً خال کوبی نشان دهنده سلامتی است ،سطح استرس و پاسخهای سیستم ایمنی را در افرادی که خالکوبی کرده اند از لحاظ علمی بررسی کرده اند.

محققان 29 نفر را که قصد انجام تتو داشتند ، استخدام کردند. قبل از شروع مرکب زدن ، هر شخص حداکثر تا دو دقیقه یک پنبه مخصوص زیر زبان خود قرار داد. پنبه آغشته به بزاق سپس درون یک لوله جمع آوری شد و بعدا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. هر فرد پس از انجام تاتو آن آزمایش بزاق را تکرار کرد.

سپس گروه لین نمونه های بزاق را از نظر کورتیزول تجزیه و تحلیل کرد. این یک هورمون است. بدن وقتی فردی دچار استرس می شود بیشتر از آن ترشح می کند. جای تعجب نیست: همه پس از انجام تتو افزایش کورتیزول داشتند.البته جای تعجب نیست ! دریافت تتو ، بالاخره استرس آور است. لین گفت: “کورتیزول” در افراد “باتجربه زیاد انجام تتو” کمتر افزایش می یابد.

محققان همچنین به دنبال سطوح پروتئینی ایمنی به نام IgA بودند. این اسم کوتاه برای ایمونوگلوبولین A است. IgA یک دفاع مهم در برابر میکروب ها است. پروتئین IgA در دستگاه گوارش و مجاری هوایی بدن یافت می شود.

وظیفه آن برخورد با میکروب ها و سایر موادی است که بدن می خواهد از شر آنها خلاص شود. حضور IgA این گونه مهاجمان را پرچم گذاری می کند تا سلول های ایمنی بدن آنها را شناخته و بتوانند ردیابی کنند.

پروفسور لین توضیح می دهد ، انجام تتو سیستم ایمنی بدن را برای رویارویی با چالش های دیگر آماده می کند. و اساسا بدن را در موقعیت آماده رویارویی با سایر بیماری ها قرار می دهد.

برخی از افراد که تتوهای متعددی انجام داده اند ادعا می کنند در برابر سرماخوردگی مقاوم هستند و از جراحات جزئی به سرعت بهبود می یابند. چنین گزارشاتی هنوز اثبات علمی دقیق نشده اند اما چنین ادعاهایی پروفسور لین را بر آن داشته است تا مطالعه علمی جدیدی را آغاز کند.