FengShui Principles & CHI Energy

جریان چی CHI متعادل و فراوان می تواند راحتی و هماهنگی را در خانه شما افزایش دهد. انرژی چی مثبت برای هر کاربرد فنگ شویی حیاتی است و باید با انرژی منفی چی با در نظر گرفتن انرژی یین Yin و یانگ Yang  متعادل شود. تشخیص جریان متعادل چی در خانه شما می تواند دشوار باشد و نیاز به شناخت دقیق اصول معماری فنگ شویی در مطابقت با اصول روانشناسی فنگ شویی دارد، اما چی نامتعادل از طریق ناراحتی و تنش بدون دلیل واضح احساس می شود.

انرژی یین و یان

انرژی چی به دو بخش عمده انرژی زنانه و مردانه چی دسته بندی میشود.

جنبه زنانه انرژی چی را که یین YIN می نامند ، شکل غیرفعال انرژی چی است که پرورش دهنده، بخشنده و آرام است. یین تعادل لازم را برای انرژی فعال یانگ فراهم می کند. بدون تعادلی که انرژی یین فراهم می کند، انرژی یانگ تنها هرج و مرج و تخریب ایجاد می کند. در فنگ شویی، انرژی یین برای طراحی اتاق خواب آرام فنگ شویی و ایجاد فضاهای آرامش بخش در خانه شما ضروری است. 

جنبه مردانه انرژی چی  را یانگ YANG  می نامند و این انرژی خلقت را هدایت می کند. برخلاف انفعال انرژی یین، انرژی یانگ تهاجمی است. در فنگ شویی، انرژی یانگ می تواند از فعالیت ها تولید شود. بدون تعادلی که یانگ فراهم می کند، انرژی یین منجر به بی حالی و بی عملی می شود. انرژی یانگ در آشپزخانه ها از عنصر آتشی که برای پختن غذا استفاده می شود، تولید می شود. اتاق های نشیمن جایی هستند که خانواده بیشترین فعالیت را دارند و این فعالیت ، انرژی یانگ تولید می کند.

انرژی چی مثبت و منفی چیست؟

چی نیروی قدرتمندی است که می تواند انرژی مثبت و منفی را با هدف هماهنگی یین و یانگ در بر بگیرد. کلید تجلی چی مفید در خانه شما از طریق   ایجاد تعادل انرژی های مثبت و منفی، از طریق گام های ساده برای بهبود جریان چی است.

با تحلیل صحیح متخصصان معماری فنگ شویی از خانه یا دفتر کار شما و ارایه راه حل های کارشناسانه موثر، می توانید چی مثبت را  به فضاهای زیستی خوددعوت کنید و چی منفی را حرکت دهید یا کاهش دهید. هنگامی که از انرژی های چی که ممکن است خانه یا محل کار شما را مختل کند آگاه باشید، به شما کمک می کند تا تغییرات لازم را برای ایجاد تعادل در فضای خود ایجاد کنید.

مهندسان آرشیتکت زبده تتولیتی با سالها کار و مطالعه در زمینه معماری فنگ شویی می توانند با تحلیل کامل خانه و محل کار شما با اصول باگوا Bagua  و محاسبه کد نامبر فنگشویی شما و تمامی افراد خانواده ساکن در منزل شما، با اصول نجوم فنگ شویی با ارایه تحلیل جامع فنگ شویی و طراحی مجدد فضای داخلی خانه یا دفتر کار شما ، مطابق با اصول فنگ شویی ، کمک موثر مطابق با این دانش باستانی را که هزاران سال انحصاری در خدمت پادشاهان آسیای شرقی بوده است ، برای تغییر عمده سبک زندگی شما در هارمونی کامل با طبیعت و انرژی زندگی به شما ارایه کنند. 

SHENG CHI

شنگ چی Sheng Chi در فنگ شویی به عنوان انرژی مثبت یا فرخنده شناخته می شود. کلمه شنگ به معنای انرژی در حال حرکت به سمت بالا است. این همان چیزی است که می خواهید در خانه خود بگنجانید. حس انرژی که به سمت بالا حرکت می کند و با آن روح شما را بالا می برد.

شنگ چی باعث ایجاد احساس خوشبختی و سلامتی می شود. انرژی شنگ می تواند اشکال مختلفی داشته باشد که به راحتی از طریق احساسی که در شما ایجاد می کند قابل شناسایی است. انرژی مثبتی که هنگام بیرون رفتن در طبیعت، در ساحل یا در کوه احساس می کنید، قدرت شنگ چی است.

در فنگ شویی، هدف تحریک آن حس خوب و جریان انرژی نشاط بخش مثبت است. شنگ چی با استفاده از اصول ساده فنگ شویی فعال می شود.

در زیر، برخی از نکات ساده و اولیه فنگ شویی خانه را برای شما بازگو می کنیم:

  • آشغال ها و زباله های داخل و خارج از خانه را حذف کنید.
  • رنگ ها، مبلمان، آثارهنری، لوازم جانبی و سایر موارد زیبایی را برای لایه بندی در طراحی اتاق انتخاب کنید تا انرژی های فنگ شویی را تقویت کنید.
  • نور طبیعی را در اتاق ها پخش کنید و نور مصنوعی را برای جذب شنگ چی اضافه کنید.
  • با توجه به تعادل عناصر فنگ شویی، از رنگ های هماهنگ در خانه خود استفاده کنید.
  • یک عنصر آب روان یا آبنما در جای مناسب مواد اصلی مطابق با تحلیل فنگ شویی اضافه کنید تا از رکود انرژی چی در داخل یا خارج خانه خود جلوگیری کنید
هارمونی انرژی چی

SI CHI

سی چی Si Chi متضاد شنگ چی Sheng Chi است. این یک شکل پوسیده از انرژی است. برخلاف شنگ چی، سطح ارتعاش سی چی بسیار پایین است. با این انرژی سطح پایین، نمی توان از زندگی پشتیبانی کرد. سی چی به آرامی محیط اطراف خود را می خورد. انواع این انرژی عبارتند از گرد و غبار، آشغال، زباله، فرش/فرش کثیف، تار عنکبوت، گرفتگی زهکشی، شیرآلات نشتی و هر گونه انرژی راکد، به ویژه درهم ریختگی.

این ساده ترین انرژی منفی چی برای تصحیح است. فقط نیاز به تمیز کردن و تعمیر دارد تا نیروی مخرب انرژی در حال پوسیدگی برطرف شود. راه های ساده ای برای مبارزه با سی چی خانگی معمولی وجود داردکه در زیر برخی از این راهکارها را بیان می کنیم.

  • کمدها، کابینت ها و کشوها را مرتب کنید.
  • اجازه ندهید زباله ها جمع شوند.- برای بازسازی و ایجاد انرژی تازه اتاق ها را رنگ مناسب بزنید.
  • شیرآلات نشتی دار، سیفون توالت هایی که دائماً کار می کنند، شیشه های شکسته، قفل ها و لوازم خانگی را تعمیر کنید.
  • پیاده روها، مسیرها، ایوان ها و پیاده روها را جارو بزنید.
  • چمن ها را کوتاه کنید و درختچه ها را اصلاح کنید. 

Sha Chi

انرژی شا چی  Sha Chi “انرژی کشنده” نامیده می شود و انرژی مضر یا منفی در نظر گرفته می شود (با یین Yin  چی اشتباه نشود). ،انرژی شا چی می تواند در توپوگرافی طبیعی یا در سازه های ساخت بشر مانند پل ها و قبرستان ها از طریق درهم ریختگی شدید یا در اتاق های بسته در خانه شما تولید شود. انواع مختلفی از شا چی وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید تا بتوانید با فنگ شویی آنها را پاکسازی یا درمان کنید.

Stagnant CHI

چی راکد: این شکل از شا چی جریان طبیعی انرژی چی را قطع می کند و به معنای واقعی کلمه آن را می کشد. شا چی قبل از اینکه به خانه شما برسد، تمام فواید فرخنده انرژی چی را مسدود می کند. این می تواند انسداد طبیعی یا ساخته دست بشر باشد که باعث تجمع انرژی چی و راکد شدن آن می شود. پاک کردن شلوغی های داخل و خارج از خانه می تواند شنگ چی شما را تقویت کند، که می تواند به تعادل شا چی منفی که قادر به تغییر آن نیستید کمک کند.

Poison Arrows

پیکان‌های سمی: برخی از اشکال شا چی یک خط مستقیم را طی می‌کنند که توسط خیابان‌ها، گوشه‌های تیز، لبه‌ها، ستون‌ها، تیرهای برق و خطوط سقف خانه‌ها و ساختمان‌های همسایه ایجاد می‌شود. فلش های سمی داخل خانه شما می توانند خود را به صورت لبه های تیز، چراغ های روشنایی با خطوط شدید و پنکه های سقفی روی تخت نشان دهند.

متعادل کردن انرژی چی در خانه شما

بهترین راه برای رسیدن به انرژی چی متعادل در خانه پیروی از اصول اولیه فنگ شویی است. در حالی که چی نامرئی است، زمانی که شما از مزایای چی فرخنده با استفاده از فنگ شویی بهره می برید، به زودی اثرات قابل مشاهده جریان بهبود یافته انرژی چی را خواهید دید.

موسیقی فنگ شویی

خواص درمانی موسیقی فنگ شویی و انرژی چی

فنگ شویی علمی باستانی است که هزاران سال در خدمت پادشاهان شرق آسیا بوده است و کتب متعددی از این علم که توسط دانشمندان آسیای شرقی نوشته شده است در حال حاضر این علم باستانی را برای ما بازگو می کنند.

از فنگ شویی در زمینه های گوناگونی مانند سلامت جسم و روان نجوم، طراحی شهرها ، کاخ ها ، خانه ها و فضاهای سکونت و دیگر ارکان زندگی در هماهنگ سازی انسان با طبیعت اطرافش استفاده می شده است.

در عصر معاصر نیز رعایت اصول باستانی فنگ شویی و مدیتیشن و دکوراسیون داخلی و طراحی خانه ها بر اساس اصول فنگ شویی طرفداران بسیار زیادی دارد.

یکی از جنبه هایی که در مدیتیشن و ایجاد تغادل روانی و زیستی بسیار مهم است شنیدن موسیقی فنگ شویی در زمان مدیتیشن است.

موسیقی سنتی چینی و آثار موسیقی فنگ شویی می تواند انرژی چی CHI    را فعال کند و به گردش اندازد. طبق اصول باستانی فنگ شویی و چیگونگ، چی می تواند در بدن انسان گردش کند و از طریق پنج اندام حرکت کند. همچنین می‌تواند از منطقه‌ای که موسیقی در آن پخش می‌شود، با تنظیم صحیح و در حیطه پنج عنصر اساسی فنگ شویی عبور کند. موسیقی فنگ شویی با اتصال صحیح عناصر با آهنگ های تعیین شده آنها می تواند انرژی بسیار قدرتمند و مثبتی را برای ورود به بدن آزاد کند و سلامت، شادی و خوشبختی را به ارمغان بیاورد.

ترجمه شده از چینی،نیروی چی به معنای تنفس است. در فنگ شویی، حرکت باد و جریان آب می تواند نشان دهنده تنفس و نیروی حیات در همه چیز باشد . فنگ شویی تلاش می کند تا انرژی چی را در خانه یا محل کار شما متعادل نگه دارد تا هماهنگی را حفظ کند و مزایای این منبع انرژی را بهینه کند. اصول فنگ شویی اغلب بر حرکت انرژی چی در میان خانه و سایر وسایل ومبلمان درون خانه متمرکز است، اما اعتقاد بر این است که انرژی چی بر جریان فرآیندهای داخلی حیاتی بدن ما نیز تأثیر می گذارد.موسیقی فنگ شویی برای اثربخشی بیشتر علم باستانی طب سوزنی استفاده می شود. مزایای سلامتی بخش موسیقی فنگ شویی در بسیاری از مطب های طب سوزنی استفاده می شود.موسیقی تسکین دهنده فنگ شویی یک اثر آرام بخش ایجاد می کند که به نوبه خود ماهیچه های شما را شل می کند و به تسهیل ارتباط قدرتمند سوزن های طب سوزنی با سیستم الکتریکی نورون های سیستم اعصاب بدن شما کمک می کند.موسیقی فنگ شویی در سراسر جهان گسترش یافته است و کاربردهای درمانی آن برای بهبود چی در بسیاری از محیط های اداری، به ویژه مطب های طب سوزنی و کایروپراکتیک مورد علاقه متخصصان است.

با کلیک کردن بر روی دکمه زیر ، وارد کلکسیونی از آهنگ های فنگ شویی منتخب ما شوید.

موسیقی فنگ شویی